Vaderschap centraal in Dove-reclame
25 janvier, 2015 par
Jasmine
| No comments yet

In een vernieuwde Amerikaanse reclamespot van Dove voor de Super Bowl staat het vaderschap centraal. In reacties op diverse Amerikaanse blogs en websites laten mannen weten dat deze commercial hun tot tranen toe roert. "Toon een vader deze advertentie en je zult een volwassen man doen huilen", is een veelvoorkomende reactie, net zoals "deze reclame laat zien hoe belangrijk het is voor een vader om er te zijn voor zijn kinderen".
Sterker
In de commercial waarin kinderen om en naar hun vader roepen met 'dad of 'daddy' staat de vraag centraal ""wat maakt een man sterker?""

Volgens Dove Men+Care maken het houden van en het zorgen voor je kinderen een man sterker.

Sint-Jozef
De reclamespot sluit aan bij wat paus Franciscus onlangs herhaaldelijk zei over het beeld van St.-Jozef als beschermer van het Kind Jezus.

Volgens de paus is dat een model dat nagevolgd moet worden in het vandaag de dag verdedigen van het gezin tegen ""de nieuwe ideologische kolonisaties die zijn identiteit en zijn missie bedreigen"".

Vernieuwde versie
Dove heeft speciaal voor de Super Bowl de finale van het American Football op zondag 1 februari een vernieuwde versie van deze commercial uitgebracht.

Naar verluidt betaalt producent Unilever bijna 9 miljoen dollar voor het uitzenden van de reclame tijdens de Super Bowl. Dertig seconden tv-advertentie tijdens de American Football-finale kosten bijna 45 miljoen dollar.

Vorig jaar juni vlak voor Vaderdag bracht het merk van verzorgingsproducten al een soortgelijke reclame uit om het vaderschap te vieren.

Bron: Katholiek Nieuwsblad



"
Jasmine
25 janvier, 2015
Share this post
Archiver
Se connecter to leave a comment